joi, noiembrie 15, 2007

SAN GU

San Gu este in mitologia chineza zeita... toaletelor, bailor, latrinelor, closetelor si a bailor publice.
De ce au chinezii o astfel de zeitate? Inca n-am inteles, dar tind sa cred ca e vorba de credinta in faptul ca orice lucru- cat de mic si de umil- din lumea asta are, la un moment dat, o importanta covarsitoare. De exemplu... un WC :)

In crestinism singurul echivalent (aproximativ) al acesteia este Sf.Mina- departe de a se dedica unor lucruri neinsufletite si atat de "vulgare", el este totusi protectorul pagubitilor, al uitucilor, al zapacitilor, al batranilor pentru care pierderea cheilor sau a cainelui este o tragedie fara margini.


6 comentarii:

Anonim spunea...

frumoasa poza, felicitari :)

Anonim spunea...

nu pot intelege nici in ruptul capului,cum poti sa faci o comparatie de acest gen!
cred ca n-ar trebui nici macar sa INDRAZNESTI sa gandesti a face o astfel de comparatie!
nu este crestineste deloc ceea ce ai scris,sa stii!
ceea ce ai scris este de neacceptat,nu mai spun ca daca gandesti asa...ei bine,ai niste ganduri execrabile!
rusine!

Alina spunea...

n-am avut intentia sa scriu ceva "crestineste", nici nu vreau, nici nu ma pricep :) singurul lucru pe care am vrut sa-l evidentiez e acela ca in orice credinta exista si un protector al celor foarte mici. n-o sa incep sa ma scuz, dar mi s-a mai spus ca exprimarea mea lasa de dorit :)
numai bine, anonimule.

Anonim spunea...

buaiii, da' ce revoltat fu omu'! dar oare e om?

nevasta, mie imi place exprimarea ta. ;)

Alina spunea...

daca e de la "noua dreapta"... mi-e si frica sa ma gandesc.
draga mea, tu esti subiectiva, ca doar de aia ma iubesti...dar sa ne oprim aici, ca poate ne ard pe rug pe amandoua! :)

Anonim spunea...

da!sunt om!cel putin asa cred ;-)
...in general,nu este bine sa batjocorim numele sfintilor.
atata tot!
iar de ars pe rug..:-))nu este cazul
au fost ei Sfintii arsi pe rug si pentru mai putin decat atat!

numai bine!